logo
Zamówienia Publiczne » Projekt Dobry wybór - Lepsza przyszłość
ZAŁĄCZNIK DO ZARZĄDZENIA Nr 4/2011

Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łodzi z dnia 09 maja 2011r. REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ

Załącznik
do Zarządzenia Nr 4/2011
Kierownika Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Łodzi
z dnia 09 maja 2011r.


REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania
o zamówienie publiczne: "Organizacja turnusu rehabilitacyjnego" w ramach projektu "Dobry wybór - Lepsza przyszłość" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Komisja rozpoczyna pracę z dniem powołania.
1. Komisja pracować będzie w oparciu o przepisy:
1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113 poz. 759, Nr 161 poz. 1078, Nr 182 poz. 1228; z 2011r. Nr 28 poz. 143, Nr 5 poz. 13), zwaną dalej "ustawą";
2) aktów wykonawczych wydanych na podstawie przedmiotowej ustawy;
3) niniejszego Regulaminu.

§ 2. 1. Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
1. Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków, o których mowa
w ust. 1 lub jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach Komisji.
2. Członkowie Komisji składają pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa
w art. 17 ust. 1 ustawy.
3. Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez członka Komisji podlegającego wyłączeniu po powzięciu przez niego wiadomości o okolicznościach,
o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy, powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania.

Skład Komisji Przetargowej i zakres obowiązków jej członków

§ 3. 1. Osobom wchodzącym w skład Komisji Przetargowej powierza się przygotowanie
i przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne: "Organizacja turnus rehabilitacyjnego" w ramach projektu "Dobry wybór - Lepsza przyszłość" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
2. Komisja składać się będzie z pięciu osób.
§ 4. Zakres obowiązków osób wchodzących w skład Komisji ustala się w sposób określony
w załączniku do niniejszego Regulaminu.

Tryb pracy Komisji

§ 5. 1. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący a w przypadku jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Komisji, który jednocześnie przejmuje wszystkie obowiązki Przewodniczącego Komisji określone w załączniku do niniejszego Regulaminu.
2. Komisja pracuje kolegialnie na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
3. Z każdego posiedzenia Komisji sporządza się protokół, do którego załącza się listę obecności osób uczestniczących w posiedzeniu.
4. Dokumentację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi Sekretarz Komisji.
5. Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy swojego składu.

§ 6. 1. Komisja w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności:
1) wnioskuje do Kierownika PCPR o:
a) zatwierdzenie wyboru trybu udzielenia zamówienia,
b) zatwierdzenie projektu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
c) zatwierdzenie projektu ogłoszenia/ zaproszenia wymaganego dla danego trybu postępowania,
d) wykluczenie wykonawcy,
e) odrzucenie oferty,
f) zatwierdzenie projektu odpowiedzi na protest,
g) unieważnienie postępowania (z wyjątkiem art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy)
h) zatwierdzenie innych czynności lub projektów dokumentów wymagających takiej akceptacji w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
2) dokonuje otwarcia ofert;
3) ocenia spełnienie warunków stawianych wykonawcom;
4) ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu;
5) przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej;
6) przyjmuje i analizuje wnoszone protesty.
2. W imieniu Komisji ze stosownym wnioskiem do Kierownika Centrum o zatwierdzenie czynności lub projektu dokumentu, o których mowa w ust. 1 występuje Przewodniczący Komisji Przetargowej.
Otwarcie ofert

§ 7. 1. Komisja dokonuje publicznego otwarcia ofert w dniu i godzinie określonych
w ogłoszeniu/specyfikacji istotnych warunków zamówienia/zaproszeniu do udziału
w postępowaniu.
2. Przed otwarciem ofert Przewodniczący Komisji zarządza sprawdzenie czy:
1) wszystkie oferty wpłynęły w terminie;
2) czy koperty z ofertami nie zostały naruszone;
3. Komisja ofertę złożoną po terminie zwraca po upływie terminu do wniesienia protestu.
4. Bezpośrednio przed otwarciem ofert, Przewodniczący Komisji podaje kwotę, jaką zamierza się przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
5. Po otwarciu każdej z ofert Przewodniczący Komisji odczytuje:
1) nazwę (firmę) i adres (siedzibę) wykonawcy;
2) cenę oferty,
3) termin wykonania zamówienia,
4) warunki płatności zawarte w ofercie.
6. Komisja odnotowuje wszystkie oświadczenia wykonawców złożone podczas otwarcia ofert.
7. Po wykonaniu czynności określonych w ust. 1-4 Przewodniczący Komisji ogłasza zakończenie części jawnej postępowania i informuje, iż po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców, którzy założyli oferty o:
1) wyborze najkorzystniej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru,
2) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
3) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania, podając uzasadnienie faktyczne
i prawne.

§ 8. Po zakończeniu części jawnej członkowie Komisji składają oświadczenie, że nie podlegają wyłączeniu z postępowania na mocy art. 17 ust. 1 ustawy.

Wykluczenie wykonawcy z postępowania

§ 9. 1. Do zadań Komisji należy także sprawdzenie czy któryś z wykonawców nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
1. Oferta wykonawcy, który został wykluczony z postępowania nie jest rozpatrywana przez Komisję, bowiem traktuje się ją jak odrzuconą.
2. O wykluczeniu z postępowania Komisja zawiadamia niezwłocznie wykluczonego wykonawcę. Informacja o wykluczeniu musi zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.

Ocena ofert

§ 10. 1. Podczas oceny ofert Komisja stwierdza czy każda z ofert:
1) jest zgodna z wymaganiami określonymi w specyfikacji;
2) została prawidłowo napisana.
1. Komisja poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.
2. Komisja zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców o odrzuceniu ofert, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

§ 11. 1. Komisja spośród ofert nie podlegających odrzuceniu proponuje Kierownikowi Centrum wybór oferty uznanej przez Komisję za najkorzystniejszą.
2. Wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje Kierownik PCPR poprzez zatwierdzenie propozycji Komisji.

Zakończenie postępowania

§ 12. 1. Komisja występuje z wnioskiem o unieważnienie postępowania do Kierownika w przypadkach określonych w art. 93 ust.1 ustawy.
1. W przypadku unieważnieniu postępowania, Komisja zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert,
- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

§ 13. W przypadku wniesienia protestu Komisja przedstawia Zarządowi projekt odpowiedzi na protest celem zatwierdzenia.

§ 14. 1. Komisja kończy pracę, w zależności od wyniku postępowania:
1) z chwila podpisania umowy lub
z chwilą upływu terminu na wniesienie protestu lub odwołania w przypadku unieważnienia postępowania.

TypRozmiarPobierzKomentarzData dodaniaLicznik 
graf.844.9 KB POBIERZzał. do zarządzenia cz. 12011-05-18 11:41:04601
graf.902.7 KB POBIERZzał. do zarządzenia cz. 22011-05-18 11:41:24583
graf.866.2 KB POBIERZzał. do zarządzenia cz. 32011-05-18 11:41:47571
graf.676.3 KB POBIERZzał. do zarządzenia cz. 42011-05-18 11:42:07572

Autor : Urszula Łużniak
Zredagował(a) : Katarzyna Marcinkiewicz
Data wprowadzenia : 2011-05-18 11:39:45
Data ostatniej modyfikacji : 2011-05-18 11:39:45
Liczba wyświetleń : 1539



licznik odwiedzin: 951904